dissabte, 19 de setembre del 2020

C2. Treball sobre la lectura

 Tertúlia sobre la lectura amb cercles literaris

La lectura es treballarà per equips, en els quals cada membre té assignat un rol que anirà canviant a cada sessió:
  • sintetizador/a: resumiu les diferents històries o apartats, destaqueu idees clau, què us recorda la lectura?
  • investigador: investigueu sobre una cosa que us interesse o us sorprenga del llibre (l'època, els llocs, l'autor, els temes)
  • enriquidor de vocabulari, definiu i/o dibuixeu paraules o expresssions desconcertants, desconegudes o especials en el text
  • localitzador, identifiqueu els llocs on estan passant les coses en un mapa i descriviu-los. Expliqueu on comença l'acció, on succeixen els esdeveniments clau, on conclou o acaba
  • connector, trobeu connexions entre la lectura i la vida real (en l'institut, el barri o en esdeveniments que han passat en altres llocs o èpoques), persones amb problemes semblants, altres lectures, pel·lícules o sèries
  • músic-il·lustrador: busqueu música que podria tenir el llibre i els temes que hi ha apareixen, il·lustreu la història amb dibuixos o fotografies originals, podeu escriure una cançó o gravar un vídeo amb la música i les imatges

A partir d'aquests rols, cadascú ha d'explicar el text als seus companys, plantejant i responent preguntes sobre el que heu treballat durant la tertúlia.

Durant la lectura s'aniran anotant les preguntes que us agradaria fer-li a l'autor o al protagonista per si el podeu entrevistar.

Finalment, tots presentareu un treball que reculla les diferents aportacions i les conclusions de la tertúlia. 

A més, fareu una producció audiovisual a partir del vostre treball: booktrailer, fer de booktubers, videolit.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada