Tertúlia sobre la lectura amb cercles literaris
La lectura es treballarà per equips, en els quals cada membre té assignat un rol que anirà canviant a cada sessió:
- sintetizador/a: resumiu les diferents històries o apartats, destaqueu idees clau, què us recorda la lectura?
- investigador: investigueu sobre una cosa que us interesse o us sorprenga del llibre (l'època, els llocs, l'autor, els temes)
- enriquidor de vocabulari, definiu i/o dibuixeu paraules o expresssions desconcertants, desconegudes o especials en el text
- localitzador, identifiqueu els llocs on estan passant les coses en un mapa i descriviu-los. Expliqueu on comença l'acció, on succeixen els esdeveniments clau, on conclou o acaba
- connector, trobeu connexions entre la lectura i la vida real (en l'institut, el barri o en esdeveniments que han passat en altres llocs o èpoques), persones amb problemes semblants, altres lectures, pel·lícules o sèries
- músic-il·lustrador: busqueu música que podria tenir el llibre i els temes que hi ha apareixen, il·lustreu la història amb dibuixos o fotografies originals, podeu escriure una cançó o gravar un vídeo amb la música i les imatges
A partir d'aquests rols, cadascú ha d'explicar el text als seus companys, plantejant i responent preguntes sobre el que heu treballat durant la tertúlia.
Durant la lectura s'aniran anotant les preguntes que us agradaria fer-li a l'autor o al protagonista per si el podeu entrevistar.
Finalment, tots presentareu un treball que reculla les diferents aportacions i les conclusions de la tertúlia.
A més, fareu una producció audiovisual a partir del vostre treball: booktrailer, fer de booktubers, videolit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada